Salgsartikler v/Arnt Ole Ree,
arntoleree(et)online.no, mobil +47 90247115
FOR SALG senere: VURDERER Å SELGE PGA PLASSMANGEL VED FLYTTINGMORRIS OXFORD serie 3 1952 T-16919
SJELDEN BIL. SVÆRT GOD STAND. GODT VEDLIKEHOLDT. |
|
|
|
Opplysninger om bilen, vedlikehold og forbedringerMorris Oxford 1956 series III T-16919 Registrert første gang 20.11.1956Medlem
MorrisCowleyOwnersClub nr CW 103 (tidligere OXF 931) – se nedenfor for
klubbregister
Car nr DAA 31
248780
ekstra liten lapp festet på
chassisskilt
EX 20487 (trolig export) På chassiskilt :
Engine
H782
På Motor: BP15MH-782 Nr på bunnplate hø foran: OBC 066391 Dette er altså ca bil nr 300 med motor nr 700
for Morris Oxford serie III Tenningslås nøkkelkode:
FA 564
På nøkkel FP 662 Oljefilter (element/innsats) er oppgitt som hhv. BMC
Part NO 8G683 / Purulator MF.84 / A.C.- Delco M.13 / Tecalemit FP.3301 /
UNIPART GFE 102 Plugger
iflg instruksjonsbok: Champion N8-B. Champion N7YCC
(555)
sto ved kjøp i 1981. Kjøpt nye plugger type: Skiftet 2000 til Denso
W20EP-U, samt senere skiftet til Champion N7YCC.
Viftereim: Unipart GFB103 – Viking 85010 – Ferodo V1013
Historikk
Kjøpt ny og registrert av Olaf Moen, Surnadal. Forretningsmann med
sportsbutikk med egen produksjon av sykler og verksted for sykkel.
Oxforden stod for salg på gata i Surnadal i 1982. Kjøpt og kjørt til
Tingvoll for egen maskin. Kjørt til Sandefjord 12.08.1984.
Bilen fullstendig renvasket under på verksted
på Meisingset, understellsbehandlet med tectyl Hystadveien i Sandefjord
1998. Alt av bremsedeler og mastersylinder skiftet
2000, påfylt DOT5 silikon bremsevæske. (NB! Kan ikke blandes med andre
typer.) Rustsveis og hellakkering 2000. Ny bakre støtfanger 2001. LMK
forsikring OK fra 010102 Diverse
oppgaver to do: Skifte blinklysbryterinnmat (innkjøpt). Tette
periodisk liten bensinlekkasje når fyller ved over halv tank. Utførte oppgaver 1998 Understellsbehandling Tectyl (verksted) 2000 Skiftet bremse- og mastersylinder,
bremseslanger, bremsebånd. Silikon bremsevæske DOT5. (verksted) 2000 Hellakkering. Lakk: sort sikken.
(verksted) 2001 Ny støtfanger bak kjøpt fra England 2003 Speedometer overhalt Oslo Speedometerservice (Km.teller virket ikke, speedo tregt, trip OK). Ble helt OK.
Anbefalte ikke reparere klokke pga
erfaringsmessig kort levetid på tannhjul.
2005 Skiftet el-skjøtemuffer
2014 Nytt blinklysrele 2015 Reparert kortslutning i blinklysbryter,
returfjærer fjernet pga slitasje – kjøpt ny innmat klar til montering 2015 Ny eksospotte bak (montert av Svendsen
eksos Tønsberg) 2015 Montert uttak strøm for GPS og
mobillader 2016 Reparert håndbrekk, vaier løsnet bak
ve side. 2017 Nye slanger fra Tess til/fra varmeapparat
(«smeltet» på Tronåsen rally!) 2018 Bryter til lang/nærlys skiftet med samme
type som ny. 2023 Nye alle gummiforinger for girkasseoppheng.
|
Vedlikehold
Skifte motorolje 4 liter
2001-2003-2006-2009-2016-2017-2021
20-50 mineral Forgasserstempel (21 mm) 2017 nok olje Smøring alle nipler
2001, 2017 Skifte oljefilter
Sist 2023 (obs demontering i service-bok, svært vanskelig entre
bolt i filteret) Luftrenser
2000, 2017 Styresnekke +pinion shaft 2001, 2017 Hypoid olje på
liten smørepumpe (10 hhv 2 støt) Fordeler
2001, 2017 Dynamo
2001, 2017 (hull sentralt bak i aksling) Skifte kardangolje
2001. Påfylt Hypoid 90 rengjort lufteskrue, sjekket 2016-2017 Skiftet alle bremseslanger og bremsesylindre samt
mastersylinder etc 2000 Bremsebånd
2017 Montert nye Hjullager
2001 Smøre skinn
2000 - 2017 Justere tenning/tomgang
2000 Skiftet plugger
2000
Denso W20EP-U
|
Aktuelle bøker, hefter og brosjyrer |
Med bilen følger detaljert verkstedhåndbok (engelsk), instruksjonsbok og noen brosjyrer/info. |
Bile er så tidlig serie III -modell at det som ny fulgte med instruksjonshåndbok for serie 2. En helt ubrukt førsteutgave for serie III er anskaffet! |
|
Har en del info ikke dekket i øvrige bøker |
Klubbopplysninger- etter at flere klubber har fusjonert: https://680mo.org.uk/ |